Home   ›   Onze displays bij Kruidvat & Trekpleister

Onze displays bij Kruidvat & Trekpleister

Kruidvat en Trekpleister verrassen hun klanten graag met originele en scherpe aanbiedingen. XCJ produceert displays voor leveranciers die bij Kruidvat en Trekpleister worden geplaatst en waarbij de behoefte van de klant centraal staat. We werken al jaren met de specificaties en de huisstijl van Kruidvat en Trekpleister. Onze displays vallen op en verleiden, passen in het winkelbeeld en we zorgen ervoor dat de actiecommunicatie in één oogopslag duidelijk is voor de klant.

Bel me terug

Vloerdisplay

Formaat:

  • Hoogte, inclusief topkaart: 143 cm
  • Breedte: 40 cm
  • Diepte 40 cm

Bij Kruidvat en Trekpleister kunnen de displays creatief worden vormgegeven, binnen het stramien van de drogisterijketens. Zolang de display binnen de toegestane afmetingen valt, kunnen ze ook een afwijkende vorm hebben. De vloerdisplays mogen geen zijflappen bevatten in verband met derving. XCJ zorgt ervoor dat de consumentenprijs samen met de productomschrijving en inhoud op de schapplanken van de display wordt gecommuniceerd. We zijn bekend met de verplichte zeven elementen van de huisstijl en plaatsen op de binnenzijde van de displays altijd de barcode zodat de juiste producten snel geplaatst kunnen worden.

Schapdisplay

Formaat Kruidvat:

  • Breedte: 98 cm
  • Diepte: 32,5 cm
  • Hoogte 15 cm
  • Hoogte topkaart 15 cm
  • Formaat Trekpleister
  • Breedte: 65 cm
  • Diepte 23 cm
  • Hoogte 20 cm
  • Hoogte topkaart 15 cm

NB: We produceren ook halve schap displays en schapdisplays voor branchevreemde producten in de actiemeter.

Kruidvat en Trekpleister zetten schapdisplays in bij het weggeven van een premium, introductie of speciale actie. XCJ zorgt voor de verplichte prijsmelding op de onderste rand van de schapdisplay. Daarnaast geven we de afneembare topkaart een opvallende vormgeving die gecombineerd kan worden met de huisstijl van Kruidvat of Trekpleister. Onze displays passen in het winkelbeeld, maar vallen voldoende op om de aandacht van de consument te trekken.

Nieuwmeterdisplay

Formaat:

  • Breedte: 49 cm
  • Diepte: 20 cm
  • Hoogte: 20 cm
  • Hoogte topkaart: 12 cm
  • Hoogte schaprand: minimaal 5,5 cm

Als leverancier wil je dat introducties de aandacht krijgen die ze verdienen. Kruidvat en Trekpleister gebruiken hiervoor de nieuwmeter waarin producten tegen hoge korting staan (± 50 procent). De looptijd van de nieuwmeterdisplays is vier weken. Bij Kruidvat staat de nieuwmeter op een plateau waarop altijd twee displays met de rug tegen elkaar aanstaan. XCJ levert de twee displays volgens de specificaties. We zorgen voor opvallend artwork waarbij de consumentenprijs goed zichtbaar is.

Clipstrip

Formaat

  • Lengte: 65 cm (van bovenkant topkaart t/m onderkant onderste product op clipstrip)
  • Breedte artikelen horizontaal: max 10 cm.
  • Topkaart: 9.5 x 8 cm

Clipstrips worden bij Kruidvat en Trekpleister ingezet voor second placement, om impulsaankoop te stimuleren of als presentatiemogelijkheid voor kleine in/out producten. Het gaat om laaggeprijsde, kleine producten die geschikt zijn voor een breed publiek. Een clipstrip mag minimaal zes en maximaal twaalf artikelen bevatten en de looptijd is vier weken. XCJ ontwerpt de clipstrips volgens de specificaties, waarbij de prijs op de topkaart en in de huisstijl van de drogisterij vermeld wordt.

Hotspotdisplay

XCJ ontwerpt en produceert hotspots voor leveranciers in verschillende categorieën bij Kruidvat en Trekpleister. Er zijn hotspots te reserveren in verschillende productgroepen, met ieder hun eigen specificaties.  

  • OTC
  • VMS
  • Gezichtsverzorging
  • Geuren
  • Baby
  • Haarstyling, bodyverzorging, deodorant en bad & douche

Geuren hotspot

Voorbeeld formaat displaybak

  • Breedte: 98 cm (hele meter) of 49 cm (halve meter)
  • Hoogte: 18 cm, inclusief topkaart
  • Diepte: 20 cm

Kruidvat biedt de mogelijkheid voor een geuren hotspot, waarbij een display wordt geplaatst (een hele of halve meter) op de beste positie in het geurenschap. Per facing kunnen maximaal drie artikelen worden gepresenteerd. XCJ ontwerpt de display volgens de specificaties (zoals de omschrijving van het artikel en barcode op de bodem) en in de Kruidvat huisstijl, met eventueel een communicatieblok voor extra attentiewaarde.

OTC en VMS hotspots

Formaat (bxhxd in cm)

Displaybak

  • Breedte: 40 cm
  • Hoogte: 14,5 cm, inclusief producten
  • Diepte: 25 cm

Communicatiestrook

  • Breedte: 39,7 cm
  • Hoogte: 8,3 cm

Schapstrook

  • Breedte: 46,1 cm
  • Hoogte: 3,8 cm

De OTC en VMS hotspots van Kruidvat bieden ruimte aan maximaal twee varianten van één merk. De artikelen in deze hotspots wisselen elke drie tot zes weken. De hotspots bestaan uit een displaybak, schapstrook en een communicatiestrook waarop belangrijke productinformatie geplaatst kan worden. Bij OTC-artikelen zorgt XCJ ook voor de verplichte disclaimer: ‘Zelfzorg geneesmiddel, vraag de (assistent)drogist om advies’. De invulling van zowel de OTC als VMS hotspots wisselt elke drie à zes weken.

Permanente OTC display

Formaat van de schapdisplays

Displaybak

  • Breedte: 50 cm
  • Hoogte: 15 cm
  • Diepte: 23 cm

Topkaart OTC display

  • Breedte: 49,5 cm
  • Hoogte: 30 cm
  • Diepte: tot 0,5 cm

In de permanente OTC displays van Kruidvat en Trekpleister kunnen uw zelfzorgmiddelen worden geplaatst, denk bijvoorbeeld aan een combinatie van seizoensspecifieke producten (zoals griep of hooikoorts). De permanente display met topkaarthouder bestaat uit vier schapdisplays en er is voldoende ruimte om belangrijke productinformatie te communiceren. XCJ ontwerpt de displaybakken en de topkaart volgens de vereiste zeven elementen van de huisstijl van beide drogisterijketens. 

Babyhotspot

Formaat
Displaybak

  • Breedte: 98 cm
  • Hoogte: afhankelijk van de producten
  • Diepte: 43 cm

Communicatieblokken

  • Breedte: 20-25 cm
  • Hoogte: afhankelijk van de producten
  • Diepte: 43 cm

Topkaart

  • Breedte: 98 cm
  • Hoogte: 40 cm

Kruidvat biedt de mogelijkheid om een schapdisplay te plaatsen op één meter in het hart van het luierschap. Deze hotspot voor uw producten in de categorie baby kan worden gebruikt om uitleg te geven over bijvoorbeeld nieuwe introducties of om folders en brochures te plaatsen. Een topkaart is verplicht en er kan extra informatie worden gegeven op het communicatieblok. XCJ ontwerpt en produceert de displays voor de babyhotspot volgens de specificaties en houdt daarbij rekening met de vereiste zeven elementen van de Kruidvat huisstijl.